آماده‌باش ۴۸۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عزل مدیر بحران شهرداری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در محور مواصلاتی روستای سلطان آباد خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرواز‌های مشهد براساس برنامه در حال انجام است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور کاشمر _ نیشابور مسدود شد (۲۸ ادیبهشت ۱۴۰۳) حرکت هیچ قطاری از مبدا مشهد لغو نشده است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران ادامه دارد بازدید استاندار خراسان رضوی از روستا‌های سیل زده فریمان+ عکس (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم
سرخط خبرها

افتتاح رصدخانه شهری مشهد | دسترسی آنلاین به اطلاعات شهری فراهم شد

  • کد خبر: ۱۸۹۹۲۳
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
افتتاح رصدخانه شهری مشهد | دسترسی آنلاین به اطلاعات شهری فراهم شد
رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد با حضور شهردار مشهد و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد امروز۲۹ مهرماه در کارخانه نوآوری مشهد به صورت رسمی افتتاح شد.

آماده‌سازی۴۰۰ لایه اطلاعاتی از جزئیات شهر در رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در مراسم افتتاح رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد گفت: پایه و اساس برنامه ریزی، اطلاعات، آمار صحیح و به روز است و باتوجه به تغییرات لحظه‌ای، آمار باید به روز و آنلاین باشد وگرنه از برنامه ریزی عقب خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شهر‌ها نیاز به توسعه پایدار و همه جانبه دارند، تاکنون غفلت‌هایی صورت گرفته و در گذشته توسعه یک جانبه مدنظر بود و در مشهد شاهد توسعه اقتصادی به سمت غرب بودیم که حرم مطهر را از مرکزیت شهر خارج کرده بود.

شهردار مشهد ادامه داد: این اقدام معضلاتی را ایجاد کرد که حالا بایستی همه کشور و دولت بسیج شود تا حاشیه شهر مشهد رفع شود، درحال حاضر تمام تلاش ما این است تا محرک‌های توسعه به سمت شرق مشهد باشد.

قلندرشریف افزود: همکاران همت کردند و کار به زمین مانده را به نتیجه رساندند، اما آنچه اهمیت دارد، به روز‌رسانی لحظه‌ای رصدخانه و ۴۰۰ لایه‌های اطلاعاتی این مجموعه است.

اقدام خوب مدیریت شهری در افتتاح رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد

همچنین در ادامه این مراسم، سید جمال الدین حسینی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این سازمان ۲۶ طرح را در ۱۶۲ دوره زمانی در حوزه‌های هزینه خانوار، تورم، موضوعات اشتغال و... تصویب کرده است.

وی اظهار کرد: افتتاح رصدخانه شهری یکی از پروژه‌های اجرایی بود که بلافاصله پس از تصمیم‌گیری اجرا شد که از مدیریت شهری به‌منظور اجرای آن تقدیر می‌کنم، زیرا درحال حاضر ما در استان به برنامه‌هایی نیاز داریم که سریع و در مدت زمان کم به نتیجه برسد.

حسینی تصریح کرد: دغدغه امروز ما بحث برنامه هفتم توسعه است؛ برنامه‌ای که پس از تصویب درمجلس بلافاصله باید دربازه زمانی ۵ساله در استان اجرایی شود.

استفاده تمامی مجموعه‌های اجرایی از امکانات رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: امروز رصدخانه شهری در کنار زیست بوم و شرکت‌های حاضر در کارخانه نوآوری مشهد به دنبال تحلیل، بررسی و حل مسائل مدیریت شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آنچه امروز در مدیریت شهری در حال رقم خوردن است نیاز به تعریف مسیر، تبیین هدف و انتقال درست اطلاعات آن به مردم است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری در مشهد در حوزه برنامه ریزی و آمار پیشرو بوده و نیاز است در این زمینه به غنای بسیار بیشتری دست پیدا کنند.

سلیمی تصریح کرد: شهرداری به عنوان یک ابر سازمان در این حوزه می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری زیادی داشته باشد و با تحلیل صحیح آمار و ارقام در گذشته وضعیت را در زمان حال پیش بینی کرده و اقداماتی را برای رفع مسائل شهری انجام دهد.

وی گفت: رصد خانه شهری فضایی برای گفتگو در خصوص موضوعات مختلف شهری برای متخصصین، کارشناسان، فرهیختگان و علاقه‌مندان به مدیریت شهری است؛ در این رصد خانه ۴۰۰ لایه اطلاعاتی در خصوص جزییات شهر وجود دارد و تمامی دست اندرکاران مدیریت شهری می‌توانند از آن استفاده کنند.

اولین دغدغه ما باید اصلاح الگو‌های برنامه‌ریزی باشد به نحوی که تصمیم‌ها به موقع گرفته شود

جمال حسن‌بارانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در مراسم افتتاح رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های ما برای ایجاد مرکز رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد این است که بتوانیم اتفاقات و فعالیت‌های مختلفی که دستگاه‌های اجرایی زحمت می‌کشند را رصدپذیر کنیم و زمینه تصمیم‌گیری جدی‌تری را رقم بزنیم.

وی افزود: تفکر مدیران دستگاه‌های اجرایی هم اکنون تغییر کرده که این موضوع زمینه عملیاتی‌سازی دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده و نقش برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان دستگاه‌های اجرایی بیشتر و مهم‌تر شده است.

وی اظهارداشت: اولین دغدغه ما باید اصلاح الگو‌های برنامه‌ریزی باشد به نحوی که تصمیم‌ها به موقع گرفته شود و از طرف دیگر بتوانیم رصد را انجام دهیم.

به گفته وی، در این زمینه تلاش شد تا طراحی رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد مجوعه‌ای از اطلاعات و داده‌های گذشته فراهم شود و بین مشهد و سایر شهر‌ها تفاوتی ایجاد کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد در کارخانه نوآوری این شهر واقع در میدان کوثر مشهد افتتاح شد. یکم آبان ماه به نام روز ملی آمار و برنامه‌ریزی نامگذاری شده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->